دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۵
۰ نفر

منابع خبری از انفجار حداقل 5راکت خبر دادند که از صحرای سینا در مصر به سوی شهر توریستی ایلات در جنوب فلسطین اشغالی و همچنین بندر عقبه در اردن پرتاب شده است

حمله- غزه

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، یکی از این راکت‌ها در بندر عقبه اردن منفجر شد و 4نفر را زخمی کرد. وزیر کشور اردن گفته است این راکت در نزدیکی هتل اینترکنتینانتال منفجر شده و 2خودرو را از بین برده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که 2نفر از زخمی شدگان در اردن، راننده تاکسی هستند. پرتاب راکت‌ها به سرزمین‌های اشغالی هیچ تلفاتی در میان اسرائیلی‌ها به جا نگذاشته‌است.

2راکت هم در دریا فرود آمده است. یک مقام امنیتی مصر، پرتاب این راکت‌ها از خاک این کشور را رد کرده و گفته است هیچ سند و مدرکی دال بر فعالیت‌های مشکوک در نواحی مرزی مشاهده نشده است. یک مقام رسمی دولت مصر نیز گفت که این کشور حضور امنیتی شدیدی در شبه‌جزیره سینا به‌خصوص در نواحی مرزی دارد.

خبرنگار بی‌بی سی در قاهره می‌گوید افرادی که با این محل آشنایی دارند، به این انکار مقام‌های مصری با دیده شک و تردید خواهند نگریست. دولت مصر به‌طور معمول با اهالی بدوی این منطقه در تنش و درگیری است. اهالی بدوی شبه جزیره سینا به‌دلیل آنکه دارای آگاهی گسترده‌ای از شرایط منطقه هستند، در قاچاق گسترده دست دارند و مظنون به کمک به کسانی هستند که در گذشته از این منطقه دست به حملاتی زده‌اند.

مئیر اسحاق هالوی، شهردار شهر بندری ایلات به رادیو رژیم صهیونیستی گفت که هیچ مدرکی وجود ندارد که این راکت‌ها به نقطه‌ای درون این شهر اصابت کرده باشند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند برخی از راکت‌های شلیک شده به درون دریای سرخ سقوط کرده و برخی به مناطق غیرمسکونی اصابت کرده‌اند.

ایلات یک منطقه توریستی است و تا‌کنون عمدتا از جریان پرتاب راکت‌ها به سرزمین‌های اشغالی دور مانده است.رژیم صهیونیستی اخیرا هشدار داده‌بود که تحرکاتی را از سوی شبه‌نظامیان در منطقه سینا مشاهده کرده و دولت مصر باید در این مورد اقدام کند. این رژیم همچنین از شهروندانش خواسته‌بود که به سینا سفر نکنند.

از سوی دیگر، در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منزل یکی از رهبران گردان القسام در مرکز نوار غزه که صبح دیروز انجام شد 42نفر زخمی شدند.در پی حمله جنگنده اسرائیلی و شلیک یک موشک از جنگنده اف 16 به منزل علاء الدنف، یکی از رهبران گردان القسام در منطقه‌ دیرالبلح در مرکز نوار غزه 42شهروند فلسطینی زخمی شدند.

شاهدان عینی تاکید کردند: یک فروند موشک از یک جنگنده اف 16 اسرائیلی منزل این عضو گردان القسام را هدف قرار داد. این حمله موجب آتش گرفتن 5منزل در همجواری منزل الدنف شد.شبکه العربیه اعلام کرد: الدنف و خانواده‌اش از این انفجار جان سالم به در بردند. خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد: پیش از این حمله، جنگنده‌های اسرائیلی وارد حریم هوایی غزه شده بودند.
این در حالی است که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه این انفجار ناشی از حمله اسرائیلی بوده را رد کرده و ادعا کرد: این انفجار ناشی از یک انفجار در داخل منزل الدنف بوده است.

کد خبر 112951

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز